Kızılay, Necatibey Cd. No:36/5, Çankaya/Ankara

Telefon formatı
Х ХХХ ХХХ-ХХ-ХХ1

Kişisel verilerin işlenmesi için onay veriniz. Alınan kişisel verileri sadece şirketimiz içerisinde kullanmayı ve üçüncü şahıslara devretmemeyi taahhüt ederiz.

Detaylar.

0 gün.

00:00:00

Yakın gelecekte hangi meslekler talep görecek?

Yakın gelecekte hangi meslekler talep görecek? 

 

Modern dünyada, yeni, genç bir meslekten insanlar, fütüristler, geleceği tahmin eden uzmanlar giderek daha fazla etki kazanıyor. Fütürologlar tahmin etmek için elbette kahve telvesi üzerinde tahminde bulunmazlar, sadece bugün toplumda meydana gelen süreçleri titizlikle incelerler ve alınan bilgilere dayanarak yaklaşan süreçler hakkında tahminlerde bulunurlar. Bazı bilim adamları fütürolojiyi sözde bilim olarak adlandırıyor ve yine de, bugün giderek daha fazla insan fütürologların açıklamalarını dinliyor. Ve çoğunlukla, bunlar beyinleri yeni bilgilere oldukça açık olan genç insanlar. 
Diğer şeylerin yanı sıra, fütürologlar gelecekte popüler olacak meslekleri de adlandırıyor ve hatta bazı mesleklerin ortadan kalkacağını tahmin ediyor. Eğitim değişimlere nasıl ayak uyduracak, günümüz öğrencilerinin değişime ayak uydurmak için hangi becerileri geliştirmesi gerekiyor? 

Geleceğin sürekli değişen dünyasına ayak uydurmak, gelecekte meslekleri unutulmaya yüz tutabilecek kişiler için neler yapılması gerektiği - tüm bunları bu yazımızda konuşacağız. 
Geleceğin meslekleri, düşünen insanlar için mesleklerdir 

Şimdiden, her insanın kendi beynini yeni verilerle "pompalamak" zorunda kalacağı zamanların yaklaştığını güvenle söyleyebiliriz. Ve bu zamanlar, modern eğitim sistemine ciddi bir meydan okumayı da beraberinde getiriyor. İşgücü piyasası şimdiden önemli değişiklikler geçiriyor. Her şeyden önce, neredeyse her tür insan faaliyetinin bilgilendirilmesi ve entelektüelleştirilmesi ile ilişkilidirler. Durum öyle ki, sadece şu anda sahip olduğumuz birçok uzmanlık ortadan kalkmayacak, aynı zamanda yakın gelecekte ortaya çıkacak olan uzmanlıklar da nispeten hızlı bir şekilde ayrılacak.Ve onların yerine, henüz hayal bile edemeyeceğimiz uzmanlık alanları gelecek.Ve bu durumun kendisi zaten tüm dünyadaki eğitim sistemine bir meydan okuma getiriyor. Sonuçta, bu uzmanlıkta henüz uzman yoksa, henüz ortaya çıkmamış bir uzmanlığın yeni çalışanlarını nasıl eğitebilirsiniz? Uzmanların önerdiği gibi, böyle bir sorunun çözümü «yaşam boyu eğitim» olacaktır - mezunlarda, iş piyasasında ortaya çıkan ihtiyaçlara uygun olarak, yeni uzmanlık alanlarında bağımsız olarak öğrenmelerine olanak tanıyan beceriler geliştirmeyi içeren bir kavram. Bu sorunu çözmede, öğrenmenin bireyselleştirilmesi yardımcı olur - özel esnek eğitim yörüngelerinin yanı sıra uzaktan ve harmanlanmış öğrenme gibi eğitim teknolojilerinin maksimum kullanımı. Dünyanın önde gelen birçok eğitim kurumu, bilgisayar bilimi ve radyo elektroniğinde ortaya çıkan eğilimleri şimdiden yakından takip ediyor ve gelecekteki öğrencilerine yeni uzmanlıklar sunmaya çalışıyor. 
Ayrıca eğitim kurumlarında, mevcut uzmanlık alanlarına yönelik eğitimin iyileştirilmesi için çalışmalar yapılmaktadır. Sürekli olarak yeni teknolojiler ortaya çıkıyor, mezunlardan yeni yetkinliklere ihtiyaç duyulmaktadır, bu nedenle eğitim kurumlarında belirli uzmanlık alanlarında okuyan disiplinlerin listesi neredeyse her yıl gözden geçirilmekte ve disiplinlerin programlarının içeriği de gözden geçirilmektedir. 

 

Yaşam boyu eğitim 

Daha önce, bir kişi basitçe bir eğitim aldı ve ardından hayatı boyunca seçilen meslekte çalıştı, çünkü seçtiği faaliyet alanında zaten hiçbir şeyi değiştirmesine gerek yoktu ve bu nedenle neredeyse hiçbir şey değişmedi. Ancak bugün, evrensel bilişimin gerçekleşmesi, geleneksel olarak istikrarlı olan endüstrilerde de her şeyin çok büyük bir hızla değişmeye başladığı gerçeğine yol açmaktadır. 

Bugün uzmanlar, geleceğin insanlarının yaşamları boyunca 5-6 mesleği değiştireceklerini giderek daha fazla söylüyorlar. Bu, seçilen meslekte iş yerinin değiştirilmesiyle ilgili değildir, yani seçilen mesleklerin değişmesi çok hızlı bir şekilde değişecek ve yaşam gelişecektir. Doğal olarak, bu yeterince zor. Yaklaşımın kendisi yavaş yavaş değişiyor – şimdi bir ömür boyu eğitim yerine, yaşam boyu eğitim bizi bekliyor. 

Bugün, iş piyasasında BT uzmanlarının çok talep gördüğü belirtilebilir. 
Teknik üniversitelerden ve uzmanlık kurslarından mezun olanlar, eğitimin tamamlanmasından hemen sonra, sıcak kek gibi kapılırlar. Ve birçoğu üniversitede veya kurslarda eğitimin tamamlanmasından önce bile iş buluyor. Bu nedenle, üniversitelerin BT yönünü genişletmeye çalıştıkları ve eğitim kurumlarının sürekli olarak çeşitli eğitim biçimleriyle deney yaptıkları şaşırtıcı değildir. 
On yıldan fazla bir süredir, uzaktan eğitim teknolojilerinin dünya çapında eğitim sürecine aktif olarak dahil edildiğine dikkat edilmelidir. Halihazırda şirkette bir işi olan, ancak sırasıyla daha fazla çalışmak ve daha fazla kazanmak isteyenleri cezbederler ve bu tür insanlar artık iş ile tam zamanlı eğitimi eskisi kadar etkili bir şekilde birleştiremezler. Uzaktan , hem eğitim almanızı hem de paralel olarak çalışmanızı sağlar. 
Birçok üniversite bu alanın genişlemesini ciddi olarak düşünür, bu durumda karışık bir eğitim modeli getirmeyi planlarken, bazı bireysel disiplinleri uzaktan incelemek mümkün olacaktır. 
Bu arada, bugün bazı öğrenciler ve öğretmenler gelecekte tüm eğitimin tamamen çevrimiçi olacağından korkuyorlar. Ancak uzmanlar, gerçek dünyadaki öğrenci-öğretmen etkileşiminin değerlerinin hiçbir şeyin yerini alamayacağına inanıyorlar.Ve bir öğrenciye çok miktarda bilgi mevcut olsa bile, bu henüz bilgi anlamına gelmez. Akıl hocası, öğrencinin internet üzerinden de dahil olmak üzere bugün mevcut olan çok sayıda bilgiyi anlamasına yardımcı olmalıdır. Öğretmen, materyali doğru bir şekilde seçmenize, doğru yorumuyla ilgilenmenize, materyalleri birbiriyle nasıl doğru bir şekilde birleştireceğinize karar vermenize ve materyali hangi sırayla incelemeniz gerektiğini ve tam olarak neye odaklanmanız gerektiğini anlamanıza yardımcı olacaktır. Evet, modern dünyadaki öğretmenin rolü biraz değişiyor, ancak öğrencilerle olan etkileşimi hala devam ediyor. Uzmanlar, öğretmenlerin bulunmadığı tam otomatik bir üniversitenin gerçekçi olmayan bir seçenek olduğuna inanıyorlar. 

Peki, gelecekteki mesleği sadece seçenler, seçim konusunda bir hata yapmazlar ve iş piyasasında ve 4-5 yıl sonra talep edilecek böyle bir meslekte durmazlar mı? 
Her şeyden önce, bugün BT uzmanlarına ekonomide çalışan diğer insanlardan çok daha fazla talep olduğunu hatırlamakta fayda var. Ve bu eğilim devam edecek. 

Teknoloji ve iş alanındaki kanaat önderlerinin tahminlerine dayanarak bilişim alanında geleceğin ilk 3 mesleğini belirleyebiliriz. 

Birincisi, makine öğrenimi mühendisi, talep gören ve aktif olarak gelişen bir uzmanlık alanıdır. Bu tür uzmanların işe çok istekli olmaları şaşırtıcı değildir, çünkü yapay zekaya dayalı olarak gerekli görevleri mümkün olduğunca tam olarak uygulayabilirler. 
Geleceğin en iyi meslekleri arasında ikinci sırada nesnelerin internetinin mimarı pozisyonu yer alıyor. Bu meslek, sensör verileri ve bulut bilişim alanında olduğu kadar iş süreci analizi ve mobil geliştirme alanında da güçlü bilgi gerektirir. 
Üçüncü pozisyon DevOps-mühendis mesleğidir. Bu, gelişmekte olan bir meslek kadar bile değil, şu anda çok popüler olan bir meslek bile değil. DevOps, BT organizasyonlarında ve diğer şirketlerin teknik bölümlerinde süreçleri otomatikleştirmeye yardımcı olacak bir dizi teknik içerir. Asıl amaç, geliştiricilerin bunun için kaliteli yazılımları ve güncellemeleri daha hızlı yayınlamalarına izin vermektir. 

 

Gelecek nasıl görünüyor? 

Geleceğe gelince, BT endüstrisinin sürekli olarak yeni web geliştiricilerine, oyun geliştiricilerine, programcılara, bilgi güvenliği analistlerine, bilgisayar analistlerine ihtiyaç duyacağı zaten açıktır. Gelecekte sanal gerçeklik mimarı, avatar tasarımcısı, nörointerface tasarımcısı, yeni teknolojilerin testçisi gibi yeni uzmanlık alanları ortaya çıkabilir. 
Aktif olarak gelişen alanlar arasında sinir ağları, yapay zeka, robotik, makine öğrenimi, sanal ve artırılmış gerçeklik sistemleri, otomasyon sistemleri, nesnelerin interneti, Büyük Veri, 3D baskı, fintech, blockchain yer alıyor. Uzmanlara göre, bugün yeni öğrenenlerin daha sonra bu alanlarda gelişmelerini sağlayacak bazı temel bilgileri edinmeleri gerekiyor. Artık bu alanlarda zamanımızın aşina olduğu uzmanlar, testçiler ve iş analistleri, web tasarımcıları ve tabii ki programcılar çalışıyor. Bu uzmanlar çok popülerdir ve uzun yıllar boyunca öyle kalacaktır. 
Ancak yine de, hangi yönü seçerseniz seçin BT'nin sürekli ve sürekli gelişim gerektiren bir alan olduğu gerçeğine hazırlıklı olmanız gerekir. Yeni bir zamanda, bir kişinin işine yardımcı olacak yeni verilerle sürekli olarak «beyni pompalaması» gerekecektir. 
Ayrıca, zamanımızda, iş için gerekli bilgileri elde etme ilkesinin de değiştiğini belirtmek gerekir. Daha önce, öğrenmenin en doğru seçeneği tümdengelim ilkesi olarak kabul edildi. 

Bu ilkeye göre, önce yeni bilgileri öğrenmeli, sonra onu anlamalı ve sonra pratik yapmalıyız.Bugün, endüktif versiyon giderek daha aktif bir şekilde gelişiyor. Bu versiyonda, uygulama ilk sırada yer alıyor ve zaten uygulama yoluyla yeni bilgiler alıyoruz. Tümevarım versiyonu bizi sorunları çözmeye teşvik eder ve hata yapsak bile onlardan korkmamalıyız çünkü hatalardan ders alırız. Böylece gerekli bilgileri edinir ve hem kişisel hem de profesyonel gelişimde bir adım daha yükseliriz. 
Çocukları yetişkin dünyasında yaşama hazırlamada önemli bir rol, diğer şeylerin yanı sıra Nova BT Akademisi tarafından sunulan BT mesleklerinde ustalaşmalarını sağlayan özel kurslar tarafından oynanır. 
Bugün birçok çocuk programcı olmak istiyor, ancak herkesin böyle bir iş için gerekli yetenekleri yok. Fakat onlar da BT alanında oldukça kullanışlı olabilecek başka yeteneklere sahipler. Bu nedenle, erken çocukluktan itibaren bir çocuğun çeşitli BT uzmanlıklarına hakim olması, bunları kendi başına denemesi ve hangisinin kendisine en uygun olduğunu bulması önemlidir. Nova Akademisi bunun için tam anlamıyla fırsatlar sunuyor. 

 

Dikkat!

Bu site çerez kullanır

Gizlilik Politikası

ve

Yasal Bilgiler